מגבר אזורים - מה זה? מתי ואיך משתמשים?

מגבר אזורים - מה זה? מתי ואיך משתמשים?

מגבר אזורים - מה זה? מתי ואיך משתמשים?

אחד החלקים החשובים ביותר במערכות כריזה הוא המגבר. ההשפעה שלו על איכות הצליל ועל יכולותיו לפתור בעיות אודיו מתקדמות היא מכרעת ולכן חשוב להשקיע בבחירה שלו מחשבה רבה. ההתקדמות הטכנולוגית אפשרה שדרוג נוסף למגברים ויצרה את היכולות להפריד בין אזורי שמע לווליום המושמע בכל אזור.

מה זה מגבר אזורים?

המגבר למעשה מבצע את עבודת ההגברה של קלט האודיו בעוד שמגבר אזורים מאפשר לנו לפצל את קלט האודיו ולהשמיעו באזורים נפרדים בווליום שונה. בנוסף, ישנו מגבר מטריציוני (פונקציה נוספת בתוך מגבר אזורים) שניתן לקבל בו מספר קלטי אודיו שונים ולהשמיעם בנפרד באזורים שונים עם שליטת ווליום נפרדת כמובן. במגבר אזורים נשתמש בעיקר בבתי עסק כמו מסעדות, מלונות, מפעלים, קניונים וכדומה.
ישנם סוגים רבים של מגברי אזורים. לרוב המגברים עובדים ב- 100V דבר המאפשר לשרשר מהמגבר מספר רמקולים על אותו הכבל ואף לכוון את הווליום של כל רמקול - במידה ויש לו סנפים. בנוסף, על ידי הוספת ווסתי ווליום נוספים נוכל לשלוט על ווליום האזור לא רק מהמגבר אלא גם ישירות מהווסת.

מגבר אזורים

למי מתאים מגבר אזורים ומתי נשתמש בו?

מגבר אזורים יכול להוות פתרון מצוין כאשר אנו נדרשים להשמיע כמה מקורות אודיו שונים, בחללים או אזורים אחרים ולשלוט על הוולוים של כל אזור בנפרד. לדוגמה במסעדה, אנו נרצה שהמוזיקה בבר תהיה שונה מהמוזיקה המתנגנת בשירותים או ממשחק הכדורגל שמשודר בחוץ. לא רק שנרצה מוזיקה שונה אלא גם נרצה ווליום שונה בכל אחד מהאזורים הללו. דוגמה נוספת לשימוש במגבר אזורים היא  במפעל או בקניון  כאשר נרצה לכרוז הודעה רק באזור ספציפי ובכל פעם באזור אחר . מגבר אזורים אינו נחלת בתי עסק או אזורים גדולים בלבד אלא גם לבתים פרטים הכוללים אזורי שמע נפרדים בבית – סלון, מרפסת, מטבח ועוד. 

איזה מגבר אזורים לקנות?

בכדי להבין איזה מגבר אזורים מתאים לנו נצטרך לענות על כמה שאלות פשוטות:

  • איכות הצליל והשימוש במגבר – צעד ראשון בבחירת מגבר אזורים הוא למקד את מטרת מערכת הכריזה ועל פי זה לבחור את המגבר הנכון. האם המטרה היא להשמיע מוזיקה במסעדה? כריזה בקניון? או לשעת חירום?

  • מספר האזורים - בשלב התכנון של מערכת הכריזה יש לחלק את החללים שבהם אתם מתכננים להציב רמקולים לפי אזורים שונים. אזור הוא החלק שבו יושמע אותו פלט אודיו, ולפי זה נבחר את מספר האזורים שנצטרך במגבר.

  • הספק - נחשב את ההספק הנדרש מהמגבר על ידי חיבור כל ערכי הספקי הרמקולים יחד. אנו ממליצים לקחת 20%~ נוספים מההספק הכולל הנדרש בכדי לאפשר שינויים עתידיים ולאריכות חיי המגבר.

  • כבלים וחיבורים - לכל מגבר  יש את החיבורים שלו. חשוב לוודא שכל החיבורים הנדרשים לפרויקט נמצאים במגבר ובנוסף חשוב שיהיו לנו כבלים איכותיים התואמים את איכות המגבר. רק עם כבלים איכותיים נוכל להפיק איכות שמע גבוהה.

  • גודל - על פי מיקום המגבר נבדוק אם יש מגבלות אחסון וכך נוכל לחשב את גודל המגבר הרצוי לנו– אם זה ארון תקשורת, חדר שרתים וכדומה.

  • אחריות ואמינות - המותג, החלקים החיצוניים והפנימיים ומדינת ייצור המגבר חשובים על מנת לאמוד את אמינותו ואיכותו של המגבר. אם אנו מעוניינים שהמגבר יעבוד  בצורה רציפה, ללא תקלות, ללא תיקונים ושישמור על איכותו לאורך זמן רב, חשוב מאד לבחור מגבר אמין ואיכותי ובכך לא נצטרך להחליף מגבר לעיתים קרובות.

בונוס: איך ניתן לייצר מגבר אזורים ממגבר כריזה רגיל?

באמצעות טריק פשוט ניתן להפוך כל מגבר כריזה רגיל למגבר עם אזורי ווליום שונים דרך צורת חיבור הרמקולים למגבר. נשתמש בטריק זה אך ורק כשאנו צריכים לשלוט בווליום של האזורים השונים המגיעים ממקור אודיו אחד. בשביל לעשות זאת, נחבר לפני כל אזור שמע ווסת ווליום אשר בעזרתו נוכל לכוון את ווליום האודיו של כלל הרמקולים המחוברים אליו. כמות האזורים המקסימלית תלויה בהספק המגבר – ככל שההספק יהיה גבוה יותר כך נוכל לחבר יותר רמקולים ובאזורים רבים יותר. 
מגבר כריזה אזוריםלסיכום:
מגבר אזורים מאפשר שליטה יותר מדויקת על פלט האודיו במערכת הכריזה. בעוד שבעבר כל המקומות שבהם היו רמקולים קיבלו את אותו הפלט כיום מגבר האזורים מאפשר לנו לווסת את הווליום ולבחור מקור אודיו שונה לכל אזור.
נשמח לעמוד לשירותכם, לייעץ, ולהציע ממגוון פתרונות האודיו שאנו מייבאים.



מה זה מגבר אזורים?
בקצרה, המגבר מגביר מספר אזורים נפרדים ובכל אזור משמיע סאונד אחר.
מתי נשתמש במגבר אזורים?
כאשר נרצה לשלוט בווליום של כל אזור בנפרד. לדוגמה מסעדה, שירותים וחצר.
איך בוחרים מגבר אזורים?
על פי מטרה, מספר אזורים, הספק, אמינות ואחריות.