מוניטור טכנאים בודק רשת CCTV - כל מה שרצית לדעת

מוניטור טכנאים בודק רשת CCTV - כל מה שרצית לדעת

מוניטור טכנאים בודק רשת CCTV - כל מה שרצית לדעת

מוניטור טכנאים הוא אחד המכשירים היעילים ביותר עבור בעלי מקצוע העוסקים בהתקנת מצלמות, בדיקת רשתות או עבודות אחרות, הדורשות ניהול כבלים. כיוון שטכנאים רבים עדיין אינם מכירים את המכשיר הזה ואת יכולותיו, הגיע הזמן שתקראו הכל על המוצר היעיל הזה. 

מוניטור הטכנאים הינו מוצר בעל טכנולוגיה יחסית חדשה בשוק, אך למרות זאת הוא כבר זמין לשימוש והרבה אנשי מקצוע כבר הספיקו להתרשם מיכולותיו הרבות. מוניטור הטכנאים משמש בעיקר בעלי מקצוע העוסקים בהתקנה ותחזוקה של מערכות מצלמות, אך למכשיר זה יכולות נוספות, כגון תחזוקה של כבלים ושל שרתים. את יכולותיו הרבות של מוניטור הטכנאים, כמו גם מידע טכני עליו, נבדוק כאן. 


מוניטור טכנאים

מוניטור הטכנאים – חיבור למצלמות מרחוק  

מוניטור טכנאים, או כפי שנקרא באנגלית CCTV Tester, הוא מכשיר ששימושו המקורי היה לאפשר לטכנאים המתקינים מצלמות להתחבר דרכו למצלמה. בדרך זו הם יכלו לראות על מסך המוניטור את מה שהמצלמה רואה. זוהי יכולת חשובה ויעילה ביותר שכן הדבר מאפשר לטכנאי להציב את המצלמה באופן המדויק ביותר ולשנות את זוויתה בהתאם. לרוב, דגמי מוניטור טכנאים מגיעים עם מגוון של כניסות שונות וביניהן BNC המשמש למצלמות אנלוגיות, RJ45 למצלמות דיגיטליות (IP) וגם HDMI להזנת הגדרות מערכות הקלטה NVR/DVR, כמו גם יציאות מתח DC12V 3A, 48V PoE. כל אלו הופכות את המכשיר לוורסטילי מאוד. 

שימושים ופונקציות נוספות

בשל העובדה שמוניטור טכנאים הוא מכשיר נייד המונע על ידי סוללת ליתיום (נטענות), ניתן להשתמש בו בכל מקום, ואין צורך בהליכה הלוך ושוב ממיקום המצלמות לנקודת הצפייה בהן. רבים מהמוניטורים מאפשרים גם להוריד צילומי מסך מהווידאו שהמצלמה מצלמת. למצלמות המקליטות גם קול, מוניטור הטכנאים כולל לרוב גם חיבור 3.5 מ"מ המאפשר חיבור לפונקציה זו (קול) של המצלמה. בנוסף המוניטור מסוגל לספק כוח למצלמות אנלוגיות שאין להן אספקה משלהן, דרך חיבור DC. למוניטור יש גם חיבור RS485, RS232 ומגוון חיבורים נוספים למצלמות המאפשרים חיבור למכשירים התומכים בפורמטים אלו. 



לא רק למצלמות

כפי שנרמז קודם, למוניטור טכנאים יכולות רבות נוספות, שחלקן יועד במקור עבור שימוש עם מצלמות, אך אנו פה לספר שלמוניטור יש שימוש גם בתחומים אחרים. מוניטור הטכנאים כולל בתוכו לעיתים קרובות מולטימטר (בודק רשת או צלצלן) שיכול למדוד מאפיינים חשמליים שונים. המולטימטר מאפשר בדיקת אספקת כוח למצלמה, ובנוסף מסוגל לבדוק את יכולות הבידוד של הכבל. רוב המוניטורים מגיעים גם עם נקודת WIFI מובנית - פונקציה יעילה ביותר לעבודת הטכנאי בשטח. 

מוניטור הטכנאים כבודק כבלים

פונקציה נוספת שמייעלת את עבודת הטכנאי עם המוניטור טכנאים שקשורה למערכות המצלמה אך בהחלט לא רק, היא יכולתו לשמש כבודק כבלים מסוגים שונים. פונקציה זו מובנית במכשיר ישירות, ורבים מהמוניטורים אף מגיעים עם ציוד נוסף המאפשר לבדוק איזה כבל מתחבר למצלמה מבין כבלים רבים. ניתן לבדוק סוגים רבים של כבלים, מכבלי רשת רגילים (פונקציה יעילה מאוד במציאת בעיות רשת), דרך כבלי UTP המשמשים גם לחיבור ל-PoE ועד כבלי טלפון. פונקציה זו של בדיקת רציפות הכבלים מאפשרת להשתמש במוניטור טכנאים במקום במכשירים יקרים יותר וחוסכת סחיבת ציוד נוסף. 


חיבורים, יציאות אחרות ויכולות נוספות של מוניטור הטכנאים

בנוסף ליציאות שהוזכרו לעיל, מוניטור הטכנאים מגיע לרוב גם עם יציאת LAN, המאפשרת חיבור לרשת דרך כבל. ניתן להוסיף גם כרטיס SD למוניטור, דבר המאפשר לשמור עליו נתונים כגון דו"חות שימוש של המכשיר. המוניטור מאפשר הורדת כל אפליקציית APK למכשיר באמצעות כרטיס ה SD. ובנוסף, חלק מהמוניטורים אף כוללים גרסאות קומפקטיות של תוכנות לדוגמת אופיס ואחרות, כך שניתן לקבל גישה לקבצי אקסל או PDF דרך המכשיר.

מוניטור הטכנאים ככלי אבחון רשת

ניתן לחבר את מוניטור טכנאים לרשת כדי לקבל גישה למגוון פונקציות, ובפרט לכלי אבחון לרשת. לכלי זה יש שימושים פשוטים ונוחים כגון יכולת לבצע בדיקת פינג באופן נייד ונוח ובנוסף יכולת לראות אילו מכשירים אחרים נמצאים על הרשת, דבר היעיל עבור מצלמות ועוד. לסוגים שונים של מוניטורים עשויים להיות פונקציות רשת נוספות, אך הדבר תלוי מאוד בדגם וכדאי לברר את הדבר לפני רכישת המוניטור באופן פרטני. בכל מקרה, מדובר בכלי עזר יעיל למנהל הרשת הזקוק לכלי נייד. 



יכולות וידאו ושימושיהן

סוגים שונים של מוניטורים מגיעים עם מסכים שונים ובעלי יכולות שונות ומרשימות ביותר. רוב המוניטורים בעלי מסך מגע. מסך זה יכול להגיע לרזולוציות גבוהות מאוד, מ-HD ועד ל-4K. ניתן לחבר את המוניטור ישירות לשרת או לראוטר, והמסך יכול לשמש כתחליף למחשב נייד או למסך גדול ומסורבל, שלא תמיד יהיו זמינים או נוחים לשימוש. ניתן גם להשתמש באותה פונקציה המשמשת לצילום מסך של מצלמה כדי ליצור צילום מסך של המתרחש בשרת, דבר המקל מאוד על העברת המידע הלאה. 

מכשיר אחד - פונקציות רבות

בהתבוננות מעמיקה בכל הפונקציות של מוניטור הטכנאים ניתן להבין ולזהות כי מדובר במכשיר שימושי ביותר שיכול להחליף מספר מכשירים שונים ולקחת על עצמו את הפונקציות שלהם. שימוש במוניטור טכנאים איכותי מאפשר בראש ובראשונה לאיש המקצוע להסתובב עם פחות כלים, דבר מבורך תמיד. העובדה שכל הפונקציות כלולות במכשיר אחד, ושקל להוציא את המידע הזה ולהעביר אותו הלאה, הופכת את המוניטור טכנאים למכשיר שכל טכנאי חייב בארגז הכלים שלו. 


ולסיכום

אם אתם חפצים במכשיר רב שימושי, הכולל כמעט כל פונקציה שמתקין מצלמות צריך, ופונקציות רבות נוספות, מוניטור טכנאים למצלמות אבטחה הוא המכשיר עבורכם. במוניטור טכנאים יש משהו כמעט עבור כל איש מקצוע העוסק בנקודת החיבור בים הווידאו, החשמל והרשת – אם זה בשימוש כמכשיר בדיקה למצלמות או לכבלי רשת וחשמל ואן זה ויכולות וידאו ו-WIFI מתקדמות. אם קצה נפשכם בסחיבת עשרה כלים שונים, לכל עבודה הקשורה בתחומים אלו, נסו את מוניטור הטכנאים – לא תתחרטו על כך. 



מה זה מוניטור טכנאים?
באנגלית CCTV Tester, הוא מכשיר למתקיני מתח נמוך לבדיקת והגדרת מצלמות אבטחה, בדיקת תקינות כבלים, רשת ועוד.
מה עוד חוץ מבדיקת מצלמות?
כלי לבדיקת רשתות, מתפקד כמסך נייד, שמירת נתונים ודוחות ועוד הרבה - כנסו לפרטים נוספים.
מי צריך מוניטור טכנאים?
פרט למתקיני מתח נמוך כל אדם המתעסק ברשתות תקשורת.