מהי יציאת SFP בסוויץ רשת ג׳יגה?

מהי יציאת SFP בסוויץ רשת ג׳יגה?

מהי יציאת SFP בסוויץ רשת ג׳יגה?

ניתן למצוא יציאות SFP במגוון התקני רשת כולל מתגי Ethernet, נתבים, כרטיסי רשת (NIC), שרתים וכו´. חלק מהסוויצ׳ים החדשים אשר תומכים מהירות של ג׳יגה מגיעים עם יציאות SFP. במאמר זה נסקור ונבין מהי יציאת SFP, ההבדלים בין SFP לעומת RJ45, איך לחבר אותם ועוד.


יציאת SFP

מה זה יציאת SFP? 

יציאת ה-SFP בסוויץ´ רשת מיועדת לשימוש עם מחברי מיני ג׳יביק מסוג SFF (קיצור של Small Form Factor), ומציעה מהירות גבוהה וקומפקטית. החיבור מאפשר קישור אופטי, או נחושת, על ידי הכנסת מודול SFP מתאים. ההבדל היחיד הוא השכבה הפיזית (המדיה). כאשר יציאת SFP מוכנסת ל- 1G SFP עם יציאות חשמליות, יש להשתמש בכבל רשת (כבל Cat5e/Cat6/Cat7) להעברת נתונים בעוד שכאשר יציאת SFP מחוברת ל-1G SFP עם יציאות אופטיות, יש להשתמש בכבל אופטי (סיבי LC) .  

לכן, מודול SFP RJ45 משמש בדרך כלל עבור קישוריות לטווח קצר בין הסוויץ׳ לבין מוצר הקצה על ידי כבל נחושת, ומודול SFP אופטי משמש לרוב עבור קישוריות במהירות גבוהה למרחקים ארוכים יותר על ידי כבל אופטי. 


מה זה Combo SFP Port? 

יציאה משולבת הינה ממשק יחיד עם קצוות קדמיים כפולים כך שהיא תומכת הן בחיבורי נחושת והן בחיבורי SFP אופטיים - זאת אומרת שניתן לחבר יציאת RJ45 או יציאת SFP בנפרד ולא במקביל. במילים אחרות, היציאה מורכבת משתי יציאות פיזיות שונות אשר חולקות את אותו מארג מתג ומספר יציאה, אבל לא ניתן להשתמש בשתי היציאות הפיזיות השונות הללו בו זמנית.
כל יציאה משולבת כפולה היא ממשק יחיד המציע בחירה בין שני חיבורים: חיבור RJ-45 לכבל רשת נחושת וחיבור SFP לכבל סיבים אופטיים. כאשר אחד נמצא בשימוש- לדוגמה יציאת ה- SFP- אזי יציאת ה- RJ45 תהיה מושבתת בצורה אוטומטית ולהפך. 

מהי יציאת Uplink SFP? 

יציאת Uplink הינה יציאה שבה השידור והקליטה מתהפכים ומתאפשר חיבור של 2 התקני רשת. לפיכך, יציאת ה-SFP Uplink יכולה להתחבר ליציאה רגילה של מכשיר אחר ובכך נוכל להרחיב את גודל הרשת שלנו. 

מהי יציאת SFP PoE? 

יציאת SFP PoE מתייחס להעברת כוחו נתונים בו-זמנית באמצעות כבלי רשת / Ethernet. במילים אחרות, יציאת SFP PoE היא גם יציאת RJ45 עם פונקציה של PoE ומטרתה לאפשר למתגי PoE לספק נתונים וחשמל בו זמנית למכשירים (PDs).


מה ההבדל בין יציאת SFP לעומת יציאת RJ45 בסוויץ׳ ג׳יגה? 

בנוסף ליציאות SFP בדרך כלל ישנן גםמספר יציאות RJ45. עם שתיהן ניתן להעביר מידע במהירות של 1 ג׳יגה. אז מה ההבדלים בין SFP ל- RJ45 ומתי נרצה להשתמש בכל אחד? 
  
מהי יציאת RJ45? 
יציאת RJ45 מובנית בתוך הסוויץ׳ ועומדת בתקן 1000BASE-T Ethernet. היציאה תומכת רק בכבלי רשת (Cat5e/Cat6/Cat7) לשידור של 1 ג׳יגה, ובמרחק של עד 100 מטרים.לכן, שימוש ביציאת RJ45 יתאים למרכזי נתונים עבור מיתוג שרתים, רשתות LAN, עבור סוויצ׳יםשולחנים או ישירות לשולחן העבודה.  
 
SFP לעומת RJ45 
בהשוואה למתגי Ethernet המשתמשים רק ביציאת RJ45, מתג יציאת SFP תומך ביותר סוגים של כבלי תקשורת ובטווחים ארוכים יותר של קישוריות. בחיבור SFP ניתן להגיע למרחקים של 500 מטרים בחיבור כבל אופטי מולטי-מוד ואף ל-150 ק״מ על ידי חיבור כבל אופטי סינגל-מוד. בחיבורים למרחקים קצרים, בסוויץ´ התומך במהירות ג׳יגה בלבד, אין הבדל בשימוש ביציאת SFP או ביציאת RJ45. 

rj45 sfp

לסיכום:

יציאת SFP מאפשרת למתגי ג׳יגה להתחבר למגוון רחב של כבלי סיב אופטי ונחושת ומרחיבה את הפונקציונליות והגמישות של סוויץ׳ הרשת. נשתמש ביציאות אלו כאשר נרצה חיבור רשת לטווחים ארוכים יותר או כאשר נדרש לחיבור סיב אופטי. כמו תמיד, אנו ממליצים לאפיין את דרישותיכם לפני קניית הסוויץ´ ובכך לחסוך באלמנטים אשר לא נדרשים לפרויקט. 


מהייציאת SFP? 
יציאת ה-SFP בסוויץ´רשת מיועדת לשימוש עם מחברי מיני ג׳יביקמסוג SFF (קיצור של Small Form Factor), ומציעה מהירות גבוהה וקומפקטית. החיבור מאפשר קישור אופטי, או נחושת, על ידי הכנסת מודול SFP מתאים. 
מהי יציאת Uplink SFP? 
יציאת Uplink הינה יציאה שבה השידור והקליטה מתהפכים ומתאפשר חיבור של 2 התקני רשת. לפיכך, יציאת ה-SFP Uplink יכולה להתחבר ליציאה רגילה של מכשיר אחר ובכך נוכל להרחיב את גודל הרשת שלנו. 
מהייציאת Combo SFP? 
יציאה משולבת הינה ממשק יחיד עם קצוות קדמיים כפולים כך שהיא תומכת הן בחיבורי נחושת והן בחיבורי SFP אופטיים - זאת אומרת שניתן לחבר יציאת RJ45 או יציאת SFP בנפרד ולא במקביל.