מה זה כבל HDMI אופטי ולמה בכלל הוא משמש?

מה זה כבל HDMI אופטי ולמה בכלל הוא משמש?

מה זה כבל HDMI אופטי ולמה בכלל הוא משמש?

עולם הבידור הביתי מציע כיום שפע של מוצרים המעניקים חוויית צפיה חדה יותר, סאונד איכותי יותר והזרמת מידע מהירה יותר, אך כל מי שיש לו טלוויזיה חכמה דרכה הוא גם משחק בקונסולת משחק, צופה בסרטים ובסדרות או מזרים תוכן דרך נתבי סטרימינג, יודע שהמפתח לחוויית צפייה מושלמת היא התיאום מושלם ביניהם. לשם כך נועדו כבלי ה-HDMI אך בזירה קיים שחקן נוסף – כבל HDMI המבוסס על סיב אופטי. במדריך זה נסביר מהו כבל HDMI Optic, האם ומתי כדאי להשתמש בו.

מה זה כבל אופטי? 

כבל HDMI אופטי משתמש בטכנולוגיית העברת מידע באמצעות סיבים אופטיים. סיב אופטי הינו צינורית זכוכית דקיקה במיוחד. קידוד אותות אור על ידי מכשיר אחד ופיענוחו במכשיר אחר יוצרות העברת מידע מהירה כבזק למעשה בכ- 60% ממהירות האור). כיום משתמשים בטכנולוגיה זו כדי להעביר מידע מורכב כגון תמונה וקול אך יש לה שימושים טכנולוגיים רבים. כך שמטבע הדברים לכבל אופטי יש יכולת להעביר כמות גדולה מאוד של מידע במהירות ובאיכות גבוהה יותר מכבל הנחושת הנפוץ. יתרון נוסף לכבל האופטי הוא בכך שאינו נפגם מקרינה אלקטרומגנטית, על כל מקרה שלא יקרה,ובנוסף, היכולת להעביר מידע באיכות גבוהה למרחק גדול יותר. 

כבל HDMI אופטי כמרחיק HDMI 

כבלי HDMI מבוססי נחושת ידועים במגבלת המרחק שלהם, 15 מטרים בממוצע, כתלות במגוון גורמים כמו איכות הכבל, איכות משדר ומקלט הוידאו ועוד. ובכן, כבל HDMI אופטי מסוגל להעביר את המידע הנדרש למרחק של עד 100 מטרים ובכך להתמודד עם חיבור אודיו וידיאו מרוחק. 

כבל HDMI אופטי ראש פריק 

כבל זה, בנוסף לכל היתרונות של כבל אופטי מגיע עם מחבר (קונקטור) HDMI פריק. תוספת זו משמעותית כשנרצה להשחיל את הכבל בצינור או במקום צר שבו מחבר HDMI רגיל גדול מידי בכדי לעבור. קונקטור ה-HDMI הפריק הינו רגיל מסוג A לעומת הכבל, אליו מתחבר הקונקטור, ששם ישנו HDMI עם קונקטור מסוג D. ולכן, במידה ויש בטלוויזיה שלנו חיבור מיקרו HDMI מסוג D נוכל לחבר אליה ישירות את הכבל. 

כבל HDMI אופטי ראש פריק להשחלה

מהם היתרונות של כבל HDMI אופטי? 

היתרונות של כבל HDMI אופטי הם למעשה אותם היתרונות של הכבל האופטי הנפוץ: 
 
  • העברת מידע במהירות גבוהה מאוד. 
  • העברת כמות מידע גדול מאד בפס רחב. 
  • העברת מידע למרחק רב מאד, עד 100 מטרים. 
  • מוגן מפני הפרעות כגון קרינה אלקטרומגנטית ואינו מושפע ממנה. 
  • סיבים אופטיים אמינים ומחזיקים זמן רב.  

מהם החסרונות של כבל HDMI אופטי? 

גם כשזה נשמע מושלם, יש עדיין מעט חסרונות לשימוש בכבל אופטי: 
 
  • המחיר - סיב אופטי תמיד יהיה יקר יותר מסיב נחושת רגיל. 
  • רגישות - מאחר והסיבים האופטיים שבירים יש צורך לטפל בהם בזהירות רבה ולהימנע מעיקול הכבל, דריכה או נפילה של חפץ על גבי הכבל כי כל אלו עלולים לפגום בו.  
  • כיוון - הם אינם דו כיווניים כמו כבלי ה- HDMI העשויים נחושת. ז״א, צריך לשים לב מה מתחבר לפלט ומה לקלט.

לסיכום

לכבל HDMI אופטי יתרונות רבים אך עם זאת שימו לב לרכוש כבל זה רק במידה ואתם צריכים. כבל מסוג זה יקר וללא ניצול יתרונותיו חבל על כספכם. העתיד צופה שימוש רב יותר בכבלי HDMI אופטיים וזה יקרה ככל שאיכות האודיו וידאו תעלה, מכיוון שרק בעזרת סיב אופטי נוכל להעביר את כמות המידע הרלוונטי במהירות ובאיכות הנדרשת.





מה זה כבל HDMI אופטי? 
בקצרה, כמו כבל HDMI רגיל רק עם יכולת העברת מידע גדולה ומהירה יותר למרחקים גדולים יותר 
עד איזה מרחק כבל HDMI אופטי עובד? 
כבל אופטי יכול להעביר שידור עד 100 מטרים, מעל זה, נדרש להשתמש במרחיק HDMI 
למה יש ראש פריק? 
לא בכל הכבלים יש אך המטרה היא להעביר בקלות את הכבל במקומות צרים בכדי להגיע לטלוויזיה לדוגמה