מפצלים, בוררים, מתאמים, מרחיקים ובעצם כל מה שמתחבר לכבל HDMI

מפצלים, בוררים, מתאמים, מרחיקים ובעצם כל מה שמתחבר לכבל HDMI

מפצלים, בוררים, מתאמים, מרחיקים ובעצם כל מה שמתחבר לכבל HDMI

חיבור של מחשבים למערכות תצוגה הוא מלאכה מורכבת שלעיתים אנו לא יודעים כיצד לבצע אותה בצורה הנכונה. במאמר זה תקבלו סקירה מפורטת על בוררים, מפצלים וכל מה שמתחבר לכבל HDMI. 
 

מה זה בורר HDMI? 

כיום יש ברשותינו מסכים או מערכות שמחוברות למגוון מקורות שידור. זה יכול להיות מסך שמחובר למספר מחשבים או טלוויזיה שמקבלת ערוצים ממקורות שונים, כאשר המכנה המשותף הוא הצורך להחליט בכל זמן איזה תוכן אנחנו רוצים שיהיה משודר. מה שמאפשר לנו לעשות את כל זה על מסך אחד הוא הבורר, שכפי שמבינים מהשם שלו בורר לנו את התוכן הרצוי.  
הבורר צריך להכיל מספיק כניסות ביחס למקורות שהולכים לחבר אליו. בדרך כלל מסך ביתי של טלוויזיה לא מכיל יותר מידי חיבורים ל-HDMI, ובורר ה HDMI הוא המכשיר שיאפשר לכם להנות מכל מקורות השידור שאותם מעוניינים לחבר אל המסך הביתי שלכם. 

מה זה בורר HDMI

מה זה מפצל HDMI? 

מפצל הוא מכשיר שמאפשר לנו לחבר כמה כבלים למקור אחד. למשל, במקרים שבהם אנחנו מעוניינים להקרין על מספר מסכים תוכן שמשודר ממחשב אחד, המפצל הוא זה שמאפשר לנו לחבר את כל המכשירים אליו, וממנו נוציא כבל אחד בלבד שיהיה מחובר למחשב. הצורך במפצל נובע מכך שלכל מחשב יש בדרך כלל רק חיבור אחד ל-HDMI. 
במפצל כזה ניתן לעשות שימוש בהופעות, הקרנות של אירועים שבהם יש כמה מסכים או במערכות קולנוע ביתי. בקנייה של מפצל HDMI חשוב להקפיד שהוא יכיל מספיק כניסות עבור כל המכשירים שאתם מתכננים לחבר אליו. 

מה זה מפצל HDMI

מה ההבדל בין בורר ומפצל? 

אחרי שקראתם את ההגדרות של בורר ומפצל ההבדל ברור: מדובר על שני מכשירים שמבצעים פעולה הפוכה. בעוד שהבורר מקבל שידור ממספר מקומות ועוזר לנו לשדר רק אחד מהם על המסך, המפצל מקבל שידור יחיד ממקום מסוים ומשדר אותו במספר מקומות. 
 

מה זה ממיר/מתאם HDMI, ואלו סוגים יש? 

למרות כל היתרונות שיש לכבל HDMI, יש מכשירים שונים שלא מכילים חיבור לכבל מהסוג הזה. עבור המקרים הללו נועד הממיר/מתאם. הממיר הוא התקן שבקצה האחד שלו ישנה כניסת HDMI רגילה ואילו בקצה השני הוא מתאים לכניסה שקיימת במכשיר השני. לא כל כניסה או יציאה ניתנת להמרת HDMI ולכן הכנו לכם את הטבלה הבאה ממיר HDMI
טבלת מתאמים HDMI

איך בוחרים ממיר, מתאם, בורר או מפצל מתאים? 

המוצרים השונים נבדלים זה מזה בכמות ובסוג המכשירים שאליהם הם יכולים להתחבר, אולם ישנם גם הבדלים שקשורים לאיכות של העברת התוכן. כדי להעביר את התוכן עם הרזולוציה הטובה ביותר, פרט לכבל שצריך להיות באיכות מסוימת, גם שאר המוצרים המחוברים צריכים להיות באותה איכות כדי שנוכל לשדר באיכות המקסימלית. שימו לב כי איכות השידור הינה האיכות המינימלית מבין כל המוצרים המחוברים יחדיו. בנוסף, יש לבדוק את אורך כבל ה-HDMI מכיוון שככל שהכבל ארוך יותר תיפגע איכות שידור הכבל.  
הפרמטרים עליהם נסתכל בעת בחירת מוצרי HDMI: 
  • רזולוציה 
  • קצב רענון 
  • כמות מידע מועברת 
  • פיצ´רים ותוספות מיוחדת 

איך מרחיקים HDMI? 

כאשר ישנו מרחק פיזי גדול בין מקור השידור לבין המקום שבו התוכן משודר יכולות להתעורר בעיות שונות בהעברת הווידאו / האודיו ובעקבות כך יגרמו שיבושים שונים בשידור. עבור המקרים הללו נועדו מרחיקי HDMI שמאפשרים לנו להעביר בצורה חלקה את השידור, ולהתגבר על פערי המרחק. לסקירה מלאה של כל סוגי מרחקי ה HDMI כנסו לכאן
 

מה זה חולץ אודיו HDMI ואיך משתמשים בו? 

ישנם מכשירים שבהם ניתן להקרין תכני וידאו אולם אין להם רמקולים שמאפשרים לשמוע את האודיו. הבעיה הזו יכולה להתרחש במסכי טלוויזיה או מחשבים שלא מצוידים במערכות שמע. במקרים הללו ניתן לחבר חולץ אודיו שיעביר את האודיו למכשיר מתאים. החולץ מסנן את האודיו ובכך מפצל את הוידאו ואת האודיו. את חולץ ה HDMI ניתן לחבר לטלוויזיה ולמערכת הסאונד בנפרד ובך לפצל את האודיו מכבל ה-HDMI.  

חולץ אודיו מ HDMI

לסיכום 

ישנם הרבה מכשירים התומכים בכבלי HDMI שבעזרתם ניתן להגדיל את יכולות האודיו- וידאו שלנו. החל מפיצול מסך להקרנת וידאו על מסכים מרובים, דרך ברירת וידאו להגדלת מספר הקלטים שהטלוויזיה יכולה לקבל וכלהבחליצת האודיו מכבל ה-HDMI להפרדת האודיו וחיבורו למערכת הסאונד שלכם. 




מה זה בורר HDMI? 
מכשיר המקבל שידור ממספר מקורות ועוזר לנו לשדר רק אחד מהם על המסך על פי בחירתנו. 
מה זה מפצל HDMI? 
מכשיר המקבל שידור יחיד ממקום מסוים ומשדר אותו במספר מקומות במקביל. 
איך מפרידים אודיו מכבל HDMI? 
בדיוק בשביל זה ישנו מכשיר הנקרא חולץ HDMI שפשוט מפריד בין אות האודיו לוידאו.