מהו כבל HDMI ARC ומה ההבדל בינו לבין כבל HDMI eARC?

מהו כבל HDMI ARC ומה ההבדל בינו לבין כבל HDMI eARC?

מהו כבל HDMI ARC ומה ההבדל בינו לבין כבל HDMI eARC?

טלוויזיות חכמות, מערכות שמע מתוחכמות, מערכות קולנוע ביתיות וקונסולות משחקים כבר מזמן השתלטו על הסלון שלנו כדי להנעים לנו את שעות הפנאי. 
כדי שלא תאלצו להוציא תואר בהנדסת חשמל ובכדי לדעת איך לתאם בין המכשירים שציינו קודם, הכנו עבורכם מדריך קצר וכך תבינו מה תוכלו לעשות כדי למקסם את איכות הסאונד, להדליק את כל המכשירים משלט אחד ולהפוך את התפעול שלהם לפשוט וקל והכל עם כבל HDMI.

 

כבל HDMI ARC 

כבל ARC, קיצור של Audio Return Channel, הומצא כבר בשנת 2009. הכבל נותן מענה לצורך ההולך וגובר לסאונד איכותי וטוב יותר של משחקי גיימינג, סרטים ומולטימדיה שלא דרך הרמקולים של הטלוויזיה עצמה. בנוסף הכבל מאפשר שליטה טובה יותר בכל המערכות הנלוות לטלוויזיה דהיינו, מערכת השמע, מערכת הרסיבר, קונסולות המשחק ועוד. באופן זהכל סאונד היוצא מן הטלוויזיה יועבר באופן ישיר, ותוך שימור איכותו, אל מערכת השמע הנפרדת שרכשתם. בניגוד לכבל אודיו אופטי TOSLING אשר מכווץ את איכות השמע בכדי להעבירו למערכת, כבל ARC לא עושה זאת מכיוון שביכולתו להעביר כמות מידע גדולה יותר. 

נשתמש בכבל זה ב 2 מצבים עיקריים. 
1. כאשר ישנם כניסות HDMI מרובות בטלוויזיה וכניסות HDMI מועטות במערכת הסאונד. במצב זה נחבר את כל פלטי האודיו וידאו שלנו כמו שמחברים ממיר, קונסולת משחקאו אפל טיוי לטלוויזיה, ומהטלוויזיה בכבל HDMI ARC למערכת השמע. לא לשכוח לבדוק שגם הטלוויזיה וגם מערכת השמע תומכים ב-ARC ובאותה איכות שמע.
 
חיבור כבל HDMI ARC
 
2. הפוך מן המצב הראשון. כאשר יש לנו כניסות HDMI מרובות במערכת השמע וכניסות מועטות בטלוויזיה. במצב זה נחבר את כלל פלטי האודיו וידאו למערכת השמע ואת מערכת השמע נחבר לטלוויזיה. גם פה יש לשים לב כי מערכת השמע "מוציאה" וידאו באותה איכות של הטלוויזיה בכדי לא לאבד מאיכות הוידאו.
 
חיבור כבל HDMI ARC
 
בשני המקרים צריך לשים לב ששני המוצרים תומכים
 ובנוסף חשוב לבדוק את איכות האודיו וידאו שכל מוצר יכול לשדר או לקבל ולראות שאנו לא פוגעים באיכות ע״י חיבור לא נכון של המוצרים.  
* נשמח לעזור בתכנון נכון של מקורות האודיו וידאו וחיבורם. 

יתרונות ה HDMI ARC  

היתרון הגדול של כבל זה אינו טמון רק בסאונד אלא באפשרות לשלוט בכל האבזור הנוסף שרכשתם. אם הטלוויזיה שלכם תומכת CEC (שימו לב כי לחברות הטלוויזיה יש שמות שונים לטכנולוגיית ה-CEC. תוכלו למצוא את רשימת השמות כאן) תהיה לכם אפשרות לשלוט במקרן, קונסולת משחק, נתב סטרימינגורסיברים למיניהם יחד בלחיצת כפתור אחת מאחר והם כולם מחוברים. כמו כן תוכלו להגביר ולהחליש סאונד או לשלוט במסך הטלוויזיה החכמה. התוצאה: פשטות ואלגנטיות בניצוח על תשלובת הגאדג׳טים שרכשתם ללא כל מאמץ.  
 

כבל HDMI eARC

כבל eARC או בשמו המלא Enhanced Audio Return Channel הוא למעשה האח הצעיר והטוב יותר של כבל ה –ARC. באמצעות כבל HDMI eARC ניתן להעביר כמויות גדולות יותר של מידע ובכך ליצור תמונה איכותית יותר וסאונד טוב יותר. ההבדל העיקרי בין הכבלים הוא איכות האודיו שבה ניתן לשדר. 

 eARC ARC 
Dolby (lossless) 
(Dolby TrueHD/Atmos) 
 Dolby (lossy) 
(DD Live/EX/Plus/etc.)
DTS (lossless) 
(DTS-HD/DTS:X) 
 DTS (lossy) 
(DSES/96/Neo9/etc.)


יתרונות ה eARC 

נוסף ליתרון המשמעותי באיכות הסאונד, כבל eARC יעביר את איכות השידור ללא עיכוביםוזאת בזכות רוחב הפס הגדול שיש לו, לעומת ARC, ולכן מתאים מאוד לגיימרים. 
נקודה נוספת חשובה היא שכבל eARC  יעבוד גם אם המוצרים שלכם תומכים רק ב-ARC. 
יתרון נוסף הוא אפשרות השליטה במכשירים גבוה יותר מה ARC ודו כיוונית להדלקת המכשירים האלקטרונים, שליטה בווליום ועוד. 

 

השוואה בין כבל ARC ל- eARC לכבל אופטי Toslink:

השוואה HDMI ARC eARC

לסיכום  

כבל HDMI ARC & eARC הינם הפתרון הטוב ביותר להעברת אודיו ווידאו באיכות הגבוהה ביותר וללא עיכובים. הכבלים הללו, בניגוד לטכנולוגיות הישנות, הינם הדור החדש בכל הנוגע להתפתחוות הוידאו והאודיו בעולם- הם מעבירים כמות גדולה יותר של  מידע, בקצב מהיר יותרועם יכולות שליטה גבוהות ביותר. 




מה זה כבל HDMI ARC? 
בקצרה, משמש להעברת אודיו ווידאו באיכות הגבוהה ביותר וללא עיכובים. בנוסף שליטה על המוצרים המחוברים לטלוויזיה משלט אחד. 
מה ההבדל בין HDMI ARC ל- eARC? 
איכות האודיו הניתנת להעברה, כמות וקצב המידע המועבר בכבל ושליטה דו כיוונית על מכשירים המחוברים. 
מה צריך לשים לב לפני רכישת כבל HDMI ARC? 
הדבר החשוב ביותר הוא שאיכות השידור מתקבלת על ידי החולייה החלשה. כך שאם לדוגמה הממיר לא תומך באיכות אודיו גבוה, גם הכבל הטוב ביותר לא יעזור.